نقش آفرینی معلمان در تحقق ساحت های شش گانه سندتحول بنیادین آموزش و پرورش
کد مقاله : 1082-TS
نویسندگان
علیرضا کرمی *1، سیدصالح اسدی2
1دبیر آموزش و پرورش شهرستان کبودراهنگ
2مدیر آموزش و پرورش شهرستان کبودراهنگ رییس قرارگاه اجرایی سازی سندتحول بنیادین آموزش و پرورش شهرستان کبودراهنگ
چکیده مقاله
آموزش و پرورش به عنوان کارخانه انسان سازی و داعیه دار تربیت نسل آینده،نیازمند تغییر و تحول اساسی و عمیق است. سندتحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه این تغییر می باشد.بی شک تغییر وتحول بدون نقش آفرینی معلمان در آموزش و پرورش امکان پذیر نخواهد بود؛پرواضح است که معلمان هسته اصلی اجرایی سازی سندتحول و محقق کننده ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت می باشد.هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی نقش های معلم در تحقق ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت می باشد که به شیوه توصیفی-تحلیلی و از نوع کتابخانه ای انجام شده است.نتایج پژوهش حاکی از آن بود که معلمان نقش های 8گانه آموزشی، الگویی ،صیادی، ارتباطی،راهبری،مشاوره ای،محیط سازی و برنامه سازی را در فرآیند تعلیم و تربیت دارا هستندکه این نقش ها با استفاده است از اسناد،مدارک و منابع استخراج شده است و در بررسی اهدف،عملیات ها و راهکارهای سندتحول،وظایف معلمان در هر نقش برای تحقق ساحت های شش گانه ارائه شده است.
کلیدواژه ها
نقش آفرینی،معلمان،ساحت های شش گانه،سندتحول،آموزش وپرورش  
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر