لزوم تربیت اجتماعی دانش آموزان در جهت تحقق اهداف تربیت چند ساحتی |
کد مقاله : 1090-TS |
نویسندگان |
معصومه عامری *1، راحله کوسه لر2 1دانشگاه فرهنگیان 2آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
یکی از مهمترین اهداف تعلیم و تربیت، اجتماعی شدن دانشآموزان یعنی آمادهکردن آنان برای شرکت فعال و سازنده در زندگی اجتماعی، کسب آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود و بهرهبرداری صحیح از آن و احترام به حقوق دیگران و همکاری با سایر افراد جامعه است. یکی از شیوههای گرایش دانشآموزان به فعالیتهای اجتماعی، مشارکت آنان در اجرای برنامهها و مراسمهای مدارس است. اقدام پژوهی حاضر در سال تحصیلی 1402-1401 در دبستان دخترانة مهدیه دوره دوم ابتدایی با 169 نفر دانش آموز انجام شده است. هدف از این اقدام پژوهی ارتقای سطح تربیت اجتماعی دانش آموزان در مدرسه می باشد. جهت دستیابی به هدف فوق از تجربة اساتید و همفکری با کادر اجرایی مدرسه و مطالعة منابع مربوطه استفاده شد و به این نتیجه رسیدیم که با مشارکت دانش آموزان در اجرای مراسمهای ملی و مذهبی مدرسه، میتوان آنها را مسئولیت پذیر کرد و تربیت اجتماعی ایشان را در مدرسه ارتقا بخشید. |
کلیدواژه ها |
دانشآموز، تربیت، ساحت، اجتماعی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |