رابطه وتناسب محتوای کتب درسی باتربیت تمام ساحتی.
کد مقاله : 1130-TS (R1)
نویسندگان
آرین چمن پیرا *
دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدمقصودی همدان
چکیده مقاله
این مقاله به بررسی همسویی محتوای کتاب درسی با اهداف آموزشی کل نگر می پردازد، و بر ضرورت ادغام ابعاد یادگیری فکری، عاطفی، اجتماعی و فیزیکی برای تقویت توسعه همه جانبه تاکید می کند. آموزش کل نگر از مرزهای آکادمیک سنتی فراتر می رود و یادگیری به هم پیوسته و توسعه مهارت های جامع را در رشته های مختلف ترویج می کند. از طریق تجزیه و تحلیل دقیق مطالعات موردی مختلف و چارچوب‌های نظری، این مقاله نشان می‌دهد که چگونه کتاب‌های درسی می‌توانند نه تنها به عنوان ابزاری برای انتشار دانش، بلکه به عنوان کاتالیزور برای رشد آموزشی گسترده عمل کنند. ما روش‌های طراحی کتاب‌های درسی را مورد بحث قرار می‌دهیم که شامل یکپارچگی موضوعی، عناصر تعاملی، و محتوای پاسخگوی فرهنگی است و از یک سیستم آموزشی پشتیبانی می‌کند که دانش‌آموزان را برای پیچیدگی‌های چشم‌انداز جهانی آماده می‌کند. توصیه هایی برای طراحان برنامه درسی، مربیان و سیاست گذاران ارائه شده است تا شیوه های آموزشی جامع را پیش ببرند، از جمله توسعه استراتژی های ارزشیابی نوآورانه و برنامه های آموزشی پیشرفته. پیامدهای این تغییر به سمت رویکردهای آموزشی کل نگر قابل توجه است و دگرگونی های عمیقی را در طراحی برنامه درسی، روش های تدریس و سیاست آموزشی نشان می دهد.
کلیدواژه ها
آموزش جامع کل نگر، طراحی کتاب درسی، توسعه برنامه درسی، یادگیری بین رشته‌ای، تحول آموزشی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر