تبیین نقش معلم فناور و هوش مصنوعی مبتنی بر ساحت های تعلیم و تربیت در نظام آموزش و پرورش |
کد مقاله : 1161-TS (R2) |
نویسندگان |
مصطفی محمدی *1، محمدعلی شریف2، محسن آرامی3 1دانش آموختهی کارشناسی آموزش ابتدایی، پردیس شهید باهنر ، بیرجند ، ایران. 2دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه علامه طباطبایی 3دانشجو معلم رشته کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان شهید پاکنژاد،یزد،ایران |
چکیده مقاله |
با پیشرفت تکنولوژی، چالش های فلسفی جدیدی نیز در رابطه با شیوه های استفاده از تکنولوژی های جدید هوش مصنوعی در نظام آموزش و پرورش به وجود آمده است به طوری که الگو های از پیش شناخته شده فرایند یاددهی و یادگیری را تحت تاثیر قرار داده است. پژوهش حاضر از نوع مروری و کتابخوانه ای می باشد که با استفاده از کلمات کلید " ساحت های تعلیم و تربیت ، ساحت علمی و فناورانه ، معلم فناور ، فناوری آموزشی ، تکنولوژی آموزشی ، هوش مصنوعی " در پایگاه های داده ( sid ، ایران داک ، سیولیکا ، مگ ایران ، علم نت ، نورمگز) انجام پذیرفت. جامعه آماری این پژوهش را مطالعات پژوهشگران گذشته مرتبط با مولفه پژوهش تشکیل می دهد. در مدیریت مراجع از نرم افزار Endnote و در ترسیم داده های پژوهشی از Word و EdrawMax استفاده گردید. یافته های این پژوهش نشان می دهد معلمان فناور در تعلیم و تربیت مبتنی بر ساحتهای تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین نقش اساسی دارند. این معلمان با استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی آموزشی، به بهترین نحو ممکن به نیازهای آموزشی دانشآموزان پاسخ میدهند. آنها از تحلیل دادههای آموزشی استفاده کرده و با ارائه راهکارهای شخصیسازی، فرایندهای آموزشی را بهبود میبخشند. معلمان فناور با تسلط بر تکنولوژی آموزشی و هوش مصنوعی، ساختاردهی یک محیط آموزشی موثر و موفق را تسهیل میکنند و تجربه یادگیری دانشآموزان را بهبود میبخشند. معلمان فناور به دانشآموزان کمک میکنند تا مهارتهای لازم برای موفقیت در جوامع دانشبنیان را پیدا کنند. |
کلیدواژه ها |
سند تحول بنیادین ساحت های تعلیم و تربیت، معلم فناور، هوش مصنوعی، تکنولوژی آموزشی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |