تبیین نقش معلم فناور و هوش مصنوعی مبتنی بر ساحت های تعلیم و تربیت در نظام آموزش و پرورش
کد مقاله : 1161-TS (R2)
نویسندگان
مصطفی محمدی *1، محمدعلی شریف2، محسن آرامی3
1دانش آموخته‌ی کارشناسی آموزش ابتدایی، پردیس شهید باهنر ، بیرجند ، ایران.
2دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه علامه طباطبایی
3دانشجو معلم رشته کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان شهید پاکنژاد،یزد،ایران
چکیده مقاله
با پیشرفت تکنولوژی، چالش های فلسفی جدیدی نیز در رابطه با شیوه های استفاده از تکنولوژی های جدید هوش مصنوعی در نظام آموزش و پرورش به وجود آمده است به طوری که الگو های از پیش شناخته شده فرایند یاددهی و یادگیری را تحت تاثیر قرار داده است. پژوهش حاضر از نوع مروری و کتابخوانه ای می باشد که با استفاده از کلمات کلید " ساحت های تعلیم و تربیت ، ساحت علمی و فناورانه ، معلم فناور ، فناوری آموزشی ، تکنولوژی آموزشی ، هوش مصنوعی " در پایگاه های داده ( sid ، ایران داک ، سیولیکا ، مگ ایران ، علم نت ، نورمگز) انجام پذیرفت. جامعه آماری این پژوهش را مطالعات پژوهشگران گذشته مرتبط با مولفه پژوهش تشکیل می دهد. در مدیریت مراجع از نرم افزار Endnote و در ترسیم داده های پژوهشی از Word و EdrawMax استفاده گردید. یافته های این پژوهش نشان می دهد معلمان فناور در تعلیم و تربیت مبتنی بر ساحت‌های تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین نقش اساسی دارند. این معلمان با استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی آموزشی، به بهترین نحو ممکن به نیازهای آموزشی دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند. آن‌ها از تحلیل داده‌های آموزشی استفاده کرده و با ارائه راهکارهای شخصی‌سازی، فرایندهای آموزشی را بهبود می‌بخشند. معلمان فناور با تسلط بر تکنولوژی آموزشی و هوش مصنوعی، ساختاردهی یک محیط آموزشی موثر و موفق را تسهیل می‌کنند و تجربه یادگیری دانش‌آموزان را بهبود می‌بخشند. معلمان فناور به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا مهارت‌های لازم برای موفقیت در جوامع دانش‌بنیان را پیدا کنند.
کلیدواژه ها
سند تحول بنیادین ساحت های تعلیم و تربیت، معلم فناور، هوش مصنوعی، تکنولوژی آموزشی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر