کاربردهای تربیت تمام ساحتی در تحول آفرینی به روی وقایع کلاس درس |
کد مقاله : 1187-TS (R2) |
نویسندگان |
فاطمه خدامرادی *1، مهدی محمودی2 1دانشجوی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش دانشکده علوم تربیتی،دانشگاه پیام نورمیاندواب ، ایران. 2دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران |
چکیده مقاله |
هدف این مقاله، بررسی کاربردهای تربیت تمام ساحتی در تحول آفرینی به وقایع کلاس درس بود که از یک رویکرد مروری بهره گرفته شد این پژوهش به دنبال بررسی اثرات مثبت تربیت تمام ساحتی بر روندهای آموزشی و یادگیری در دانشآموزان بود. در این مقاله، ابتدا مفهوم و اهمیت تربیت تمام ساحتی بهطور کامل مورد بررسی قرار گرفت. سپس، با مرور مطالعات پیشین و تحلیل نتایج آنها، اثرات مثبت و کاربردی این رویکرد بر فرایند آموزش و یادگیری مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان دادند که استفاده از تربیت تمام ساحتی در محیط کلاس درس، منجر به بهبود قابل توجهی در مشارکت و انگیزه دانشآموزان، توسعه مهارتهای ارتباطی، و ارتقاء کیفیت آموزش و یادگیری میشود. در نتیجه، تربیت تمام ساحتی به عنوان یک رویکرد موثر واکنش گرا، قابلیت بهبود فرآیند آموزش و یادگیری در محیط کلاس درس را دارد و توصیه میشود که این رویکرد در سیاقهای آموزشی مختلف به کار گرفته شود. |
کلیدواژه ها |
تربیت تمام ساحتی، تحول آفرینی، آموزش و پرورش ،کلاس درس |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |