کیفی پژوهی روایت های تأثیر گذار معلمی
کد مقاله : 1192-TS
نویسندگان
نیکو سلیمی *1، عادل سلیمانی2
1دانشجوی دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه
2مدرس دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
پژوهش کیفی حاضر با رویکرد روایت پژوهی انجام شده است و هدف کلی آن بررسی کارکرد روایت پژوهی بر عملکرد کیفی و کمی معلمان و دانشجو معلمان و تحقق و تقویت ساحت های شش گانه تربیتی است. داده های این تحقیق با بهره گیری از تکنیک مصاحبه و خاطرات دوران تحصیل جمع آوری شده است که در فرایند تجزیه و تحلیل داده ها از کدگذاری های متعارف تعداد ۶۳ کد باز، ۱۱ کد محوری و ۴ کد گزینشی استخراج شده است. از جمله کدهای محوری به دست آمده که می تواند در رشد و توسعه حرفه ای معلمان و همچنین تقویت ساحت های تربیتی شش گانه موثر باشد می توان به مثبت اندیشی، آگاهی بخشی، ترویج کتابخوانی، خودکار آمدی، احساس و عواطف، مغایرت در عملکرد، نقش سازمانی معلم، کمبود شایستگی و... اشاره کرد که در ذیل کدهای گزینشی مهارت ارتباط موثر، مهارت های معلمی، تفکر خلاق و هوش هیجانی از آن ها یاد شده است.
کلیدواژه ها
ساحت های تربیتی،روایت پژوهی، توسعه حرفه ای، شغل معلمی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر