تاثیرپذیری از شبکه های اجتماعی و تربیت تمام ساحتی |
کد مقاله : 1197-TS (R2) |
نویسندگان |
زاریه حسن پور *1، ماریه حسن پور2 1معاون آموزشی مدرسه آمنه فتاح زاده اداره آموزش و پرورش شهرستان بانه 2آموزش و پرورش شهرستان بانه |
چکیده مقاله |
کاستلز معتقد است که در سایه تکنولوژیهای رایانهای جامعهای جدید شکل گرفته است که میتوان آن را جامعهای شبکهای نام گذاری کرد، این پژوهش با هدف بررسی تاثیرپذیری از شبکه های اجتماعی بر تربیت تمام ساحتی دانش آموزان انجام گرفت. روش توصیفی و از نوع همبستگی و جامعه آماری دانشآموزان مقطع دوم متوسطه شهرستان بانه بوده است که 300 نفر از دانش آموزان به عنوان نمونه با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شده و به پرسشنامه پاسخ دادند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمارههای توصیفی و آزمون همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار spss استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که بین تاثیر پذیری از شبکه های اجتماعی و تربیت تمام ساحتی رابطه معنادار و معکوسی وجود دارد به نحوی که با افزایش تاثیرپذیری از شبکه های اجتماعی، بهرهمندی از تربیت تمام ساحتی کاهش مییابد. همچنین بین ابعاد مدت زمان عضویت، میزان استفاده و مشارکت و فعال بودن در شبکه های اجتماعی با تربیت تمام ساحتی رابطه معنادار و معکوسی برقرار بود و قویترین رابطه را مشارکت و فعال بودن کاربر در شبکه های اجتماعی با تربیت تمام ساحتی داشته است. |
کلیدواژه ها |
شبکه های اجتماعی، تربیت تمام ساحتی، زمان عضویت، مشارکت و فعال بودن |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |