تبیین ارتباط واحدهای طرح کرامت دوره ابتدایی با ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت
کد مقاله : 1328-TS (R3)
نویسندگان
محمدرضا قادری *
آموزش و پرورش
چکیده مقاله
پژوهش حاضر که با هدف بررسی ارتباط واحدهای طرح کرامت دوره ابتدایی با ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت مبانی نظری سند تحول انجام شد، نظر هدف کاربردی، ازنظر شیوه اجرای توصیفی از نوع تحلیل محتوا و ازنظر ماهیت داده‌ها کیفی بود. اسناد مورد تحلیل کلیه کتب طرح کرامت دوره ابتدایی و نمونه پژوهش نیز به شکل سرشماری تمام این کتب بود. در این راستا واحدهای کرامت هر پایه تحلیل محتوا شده و ارتباط آن با ساحت‌های شش‌گانه موجود در مبانی نظری سند تحول بنیادین بررسی گردید. نتایج گویای این بود که واحدهای یاد خدا، خوش‌رویی، صداقت، و ... مرتبط با ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی؛ واحدهای مشورت، نظم، خانواده، مدیریت شادی، و ... مرتبط با ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی؛ واحدهای مدیریت شادی، شجاعت، امانت‌داری، صبر و من کیستم؟ مرتبط با ساحت تربیت زیستی و بدنی؛ واحدهای مدیریت شادی، امانت‌داری، رضایتمندی، امیدواری مرتبط با ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری؛ واحدهای قناعت، امانت‌داری، دوراندیشی، امیدواری مرتبط با ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای و درنهایت واحدهای مشورت، قانون مداری، مشارکت، تفکر خلاق، صبر، دوراندیشی، حل مسئله، تفکر نقاد و تفکر خلاق مرتبط با ساحت تربیت علمی و فناوری می‌باشد.
کلیدواژه ها
پژوهش کیفی، دوره ابتدایی، ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت، طرح کرامت، مبانی نظری سند تحول
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی