تبیین سبب شناسانۀ چالش های تدریس تمام ساحتی |
کد مقاله : 1382-TS |
نویسندگان |
حمید گوروئی * وزارت آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
پس از تصویب اسناد بالادستی نظیرسند تحول بنیادین آموزش و پرورش وسند برنامه درسی ملی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش و به دنبال آن، مطرح شدن الگوهای هدف گذاری مبتنی بر عرصه های چهارگانه و عناصر پنجگانه و نیز ساحت های شش گانه در حوزه برنامه ریزی درسی اجرا شده ، مفهوم چالش برانگیز تدریس تمام ساحتی شکل گرفت. هدف این پژوهش، تیبیین سبب شناسانۀاین چالش هاست. پژوهش حاضر به شیوه توصیفی –تحلیلی با نمونه برداری هدفمند از منابع چاپی و غیرچاپی و اسناد بالادستی با گردآوری و تحلیل داده های لازم تا حد اشباع نظری انجام شده است.نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر آن است که عدم تببین دیدگاه های مرتبط با تدریس تمام ساحتی و وجود برداشت های ناصواب از ساختار ارتباطی بین الگوی هدف گذاری مشتمل بر عناصر و عرصه های مندرج در سند برنامه درسی ملی و همچنین ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر شایستگی های پایه و نیز کم توجهی به ابعاد فنی و عملیاتی برنامه درسی منجر به بروز چالش های اساسی در فرآیند تدریس تمام ساحتی شده است. |
کلیدواژه ها |
تدریس تمام ساحتی، سند تحول بنیادین، چالش های تدریس، برنامه درسی ملی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |