جایگاه و نقش معلم در تربیت تمام ساحتی.
کد مقاله : 1462-TS (R3)
نویسندگان
محمد کاظمی *1، مجتبی قاسمی2
1دانشگاه فرهنگیان .پردیس شهید باهنر اصفهان
2دانشگاه شهید باهنر اصفهان
چکیده مقاله
آموزش و پرورش همواره به عنوان یکی از پایه‌های اساسی توسعه جوامع شناخته شده است که نه تنها باید به انتقال دانش و مهارت‌های تخصصی افراد بپردازد، بلکه نیازهای شخصیتی، اجتماعی، و روانی آنان را نیز برآورده سازد. یکی از رویکردهای جدید و مؤثر در زمینه آموزش و پرورش، رویکرد تربیت تمام ساحتی است .در این مقاله، ابتدا به توضیح مفهوم تربیت تمام ساحتی و اهمیت آن پرداخته میشود. در ادامه به این موضوع توجه میشود که آموزش و پرورش ایران دراین زمینه تا چه حد موفق عمل کرده است و سپس به بررسی نقش و جایگاه معلم در تربیت تمام ساحتی پرداخته میشود، همچنین، به بررسی روش‌ها و استراتژی‌هایی که معلمان می توانند برای تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان استفاده کنند، می پردازد. سپس، به تأثیرات منفی عدم توجه به تربیت تمام ساحتی توسط معلمان پرداخته میشود. این تأثیرات ممکن است شامل کاهش انگیزه و احساس موفقیت، افزایش رفتارهای ناسازگار با جامعه، کاهش توانایی های ارتباطی و اجتماعی، و احتمالاً عدم آمادگی برای زندگی مستقل و کسب و کار آینده باشد. در پایان، پیشنهاداتی برای بهبود نقش معلم در تربیت تمام ساحتی ارائه می‌شود.
کلیدواژه ها
نقش معلم ، تربیت ، برنامه درسی ، عملکرد
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر