جایگاه محیط آموزشی خوب و مترقی بر اساس ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت |
کد مقاله : 1470-TS (R1) |
نویسندگان |
مرتضی محمدزاده *1، عفت نصرآبادی1، حلیمه محمدولی نژاد2، زینب نوری مقدم2، راحله بارانی2، آغول بی بی حنفی2 1teacher 2استان گلستان، شهر گنبدکاووس، گلستان، گنبدکاووس، استان گلستان -شهرستان گنبد کاووس- بلوار شهید مدافع حرم -کوچه دوم -پلاک28 |
چکیده مقاله |
در آموزش و پرورش زمانی که از محیط آموزشی خوب سخن گفته میشود، به تمامی ابعاد و ارکان و نیازهای آموزشی دانش آموزان و استعدادهای آنها در قالب یک محیط آموزشی که میتوانیم، سخن بگوییم به عبارتی یک محیط آموزشی خوب باید شاخصههای مطلوب خاص خودش را داشته باشد. در این پژوهش قصد داریم با شناخت محیط آموزشی خوب با با نگاه به ساحت های 6 گانه تعلیم و تربیت حرکت به سمت تعالی و رسیدن به حیات طیبه برای دانش آموزان و تمامی کسانی که در محیط آموزشی و فعالیتهای یادگیری و یاددهی درگیر هستند؛ در این مسیر به شکوفایی توانمندیهای خود پی ببرند و بتوانند بر اساس استعداد ذاتی خود را در محیط آموزشی خوب، در مسیر مطلوب در هر ساحت را فرا بگیرند. روش تحقیق از نوع کیفی و تجارب زیسته آموزگاران فعال و محقق در آموزشگاه صورت گرفت. منابع اطلاعاتی از پایگاه های علمی معتبر داخلی sid,civilica,iran doc گردآوری و به روش دلفی مورد گفتگو و تحلیل قرار گرفت و سوال پژوهش بررسی در ابعاد متناسب با ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت مورد بحث در آمد. کلیدواژهها: نقش محیط آموزشی خوب ، ساحت های تعلیم و تربیت ، حیات طیبه. |
کلیدواژه ها |
نقش محیط آموزشی خوب ، ساحت های تعلیم و تربیت ، حیات طیبه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |