رابطه و تناسب محتوای کتب درسی با تربییت تمام ساحتی
کد مقاله : 1512-TS (R1)
نویسندگان
امیرحسین بزرگیان *1، زهرا زیبائی2
1.
2آموزگار
چکیده مقاله
هدف از پژوهش حاضر بررسی تناسب محتوای کتب درسی با تربیت تمام ساحتی می باشد. روش: این مقاله مروری بوده و اطلاعات مربوط به آن از طریق جستجوی مقالات، بر اساس اهداف اصلی مطالعه در داده پایگاه های معتبر علمی، مگ ایران، سید، نورمگز، سیویلیکا، پرتال جامع علوم انسانی و نیز مطالعات کتابخانه ای با کلید واژه های کتب درسی، تربیت تمام ساحتی و سند تحول بنیادین مورد جستجو قرار گرفت. یافته ها: بیشترین میزان توجه به مولفه های ساحت های تربیتی در پژوهش های گذشته و کتب درسی به ترتیب عبارت است از: کتاب جامعه شناسی: ساحت سیاسی-اجتماعی، کتاب زیست شناسی: ساحت علمی-فناوری، کتاب پیام قرآنی: اعتقادی-عبادی و اخلاقی، کتاب فارسی: اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اقتصادی-حرفه ای و سیاسی، کتاب مطالعات اجتماعی: ساحت زیستی-بدنی، علمی-فناوری، کتاب علوم: ساحت منابع طبیعی. نتیجه گیری: میزان توجه کتب درسی و تناسب محتوای کتب درسی با تربیت تمام ساحتی به صورت یکسان و کافی نبوده و نیاز به بازنگری و برنامه ریزی های لازم در این زمینه دارد.
کلیدواژه ها
محتوا، کتب درسی، تربیت، تمام ساحتی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر