راهبردهای یاددهی _ یادگیری در تربیت تمام ساحتی . |
کد مقاله : 1582-TS (R1) |
نویسندگان |
تقی آقاحسینی *1، لیلا مرادی2 1عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان 2. |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با هدف، راهبردهای یاددهی _ یادگیری در تربیت تمام ساحتی و به روش مروری صورت پذیرفته است. آموزش وپرورش یکی از مهمترین عوامل توسعه هر جامعه است که از دیرباز نقش سازنده و اساسی در بقا و تمدن بشر داشته و سنگ بنای توسعه در عرصهها مختلف هر جامعه به شمار میرود، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس مبانی وجودی انسان، شش ساحت را برای تربیت معلم در نظر گرفته است که عبارتند از: ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، ساحت تربیت اجتماعی سیاسی، ساحت تربیت زیستی و بدنی، ساحت تربیت زیبایی شناختی وهنری، ساحت تربیت اقتصادی وحرفهای، ساحت تربیت علمی و فناوری. بنابراین با توجه به ساحت شش گانه؛ میزان صلاحیت، کارآمدی، علاقه مندی و تسلط حرفه ای معلمان، تعیین کننده بازده فرآیند یاددهی - یادگیری است؛ لذا در هر نظام آموزشی توجه به معلمان و مجریان برنامه ها و طرح های آموزشی، به عنوان مهم ترین عامل موفقیت و یا شکست نوآوری های آموزشی تلقی شده است. معلم، حرفه ای تخصصی و حساس را بر عهده دارد و انتخاب معلم می باید با دقت انجام شود و در جذب و نگهداری او سرمایه گذاری لازم صورت گیرد. |
کلیدواژه ها |
تمام ساحتی، آموزش، تربیت، یادگیری، معلمان. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |