نقش خانواده درآموزش و تربیت تمام ساحتی کودکان |
کد مقاله : 1592-TS (R1) |
نویسندگان |
محسن لعلی * هیات علمی پردیس شهید باهنر اصفهان |
چکیده مقاله |
چکیده مقدمه: تحقق تربیت تمام ساحتی مطلوب، نیازمند مشارکت والدین می باشد.زیرا خانواده به عنوان اولین نهاد آموزشی در زندگی کودک، نقشی حیاتی در شکلگیری شخصیت، عادات و مهارتهای او ایفا میکند. هدف این پژوهش، بررسی و تبیین الگوها ،مرور پیشینه پژوهش ها، روشها، یافتهها و همراه با بحث و نتیجهگیری بود که اهمیت مشارکت خانواده در آموزش کودکان را آشکار می سازد. روش پژوهش: روش مورد استفاده، توصیفی – تحلیلی و جامعه پژوهش منابع و مقالات معتبر روانشناختی و علوم تربیتی که به روش هدفمند انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفته و همزمان با فرایند فیش برداری اطلاعات جمع آوری شده و تحلیل داده ها به صورت مستمر انجام گرفت. یافته ها و نتایج : یافتهها و نتایج این بررسی نشان داد که خانواده نقشی اساسی در آموزش همه جانبه کودکان ایفا میکند. بررسی ها نشان داد مشارکت فعال خانواده در آموزش فرزندان، فواید متعددی در تمام ساحت های اعتقادی و اخلاقی ، ساحت علمی و زیستی و بدنی، هنری ، ساحت اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و حرفهای دارد. |
کلیدواژه ها |
واژگان کلیدی: خانواده،آموزش ، تربیت تمام ساحتی ،کودکان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |