جایگاه و نقش معلمان دوره ابتدایی در تربیت تمام ساحتی دانشآموزان |
کد مقاله : 1598-TS |
نویسندگان |
مهدیه سلیمانی *1، پریسا طالبی1، مریم سادات باقری موسوی2 1دانشگاه فرهنگیان 2استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با هدف مشخص کردن جایگاه و نقش معلمان دوره ابتدایی در تربیت تمام ساحتی دانشآموزان که شامل ۶ حوزه می گردد، صورت گرفته است. در این خصوص هر یک از ساحتهای تربیتی ششگانه و نقش معلم در آنها به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفت. پژوهش موجود به شیوه کتابخانهای و با استفاده از منابع مکتوب و سایتهای معتبر علمی جمعآوری شده است. یافتهها بیانگر این است که از بین عوامل موثر در تربیت تمام ساحتی ، معلم از محوری ترین و مهمترین عوامل تربیت به شمار می رود. بر همین اساس در وهله نخست می بایست معلمان به خوبی با ساحتهای مختلف تربیت آشنا شده و این دانش را در سراسر زندگی خود مترتب کنند. با توجه به اهمیت موضوع به نظر می رسد آموزش و پرورش باید روشهای مختلف ارائه ساحتها را با توجه به و یژگی های رشدی کودک در قالب آموزشهای ضمن خدمت به معلمان آموزش دهد تا مجموعه عوامل زمینه تربیت همه جانبه دانشآموز را فراهم کند؛ چرا که هر یک از ابعاد تربیت منجر به موفقیت و شکوفایی استعداد خود دانشآموز و آبادانی کشور می شود. |
کلیدواژه ها |
تربیت، ساحتها، معلمان، دانشآموزان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |