ارزیابی میزان توجه به ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کتاب هدیه های آسمانی پایه پنجم و ششم دوره ابتدایی |
کد مقاله : 1604-TS (R1) |
نویسندگان |
حسین حاجتی کاجی * آموزش و پرورش شهرستان اردل |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با هدف ارزیابی میزان توجه به ساحت های شش گانه تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کتاب درسی هدیه های آسمانی پایه پنجم و ششم دوره ابتدایی ، با روش پژوهش توصیفی از نوع تحلیل محتوا انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش کتاب های درسی هدیه های آسمانی پنجم و ششم ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰2-۱۴۰3 و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می باشد. بر اساس تحلیل کتب مشخص شد که بیشترین مولفه ای« تعیین شده» که در کتاب هدیه آسمانی پنجم به آن توجه شده است « ساحت اجتماعی و دینی » و کمترین مولفه در این کتاب « ساحت اعتقادی،عبادی ودینی » است. همچنین بر اساس نتایج استخراج شده در کتاب هدیه آسمانی ششم «ساحت زیستی و بدنی » با بیشترین فراوانی و « ساحت علمی و فناوری »کمترین فراوانی مورد توجه بوده است. همچنین «ساحت زیستی و بدنی» نیز در هر دوکتاب نسبت کمی را به خود اختصاص داده است. |
کلیدواژه ها |
تحلیل محتوا، ساحت های ششگانه تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کتاب هدیه های آسمانی ، دوره ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |