نقش خانواده در تحقق اهداف تربیت تمام ساحتی آموزش و پرورش
کد مقاله : 1608-TS
نویسندگان
سارا پورقربان *1، مهشید گلستانه2
1دانشجو معلم
2گروه آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
چکیده مقاله
خانواده به‌عنوان کوچک‌ترین و در عین حال مهم‌ترین نهاد اجتماعی، با توجه به روابط عمیق روحی، عاطفی، اجتماعی و فرهنگی که بر آن حاکم است، پایه‌گذار شخصیت و منش فرزندان است. تحقق اهداف تربیت تمام ساحتی آموزش و پرورش منوط به شناخت کامل و دقیق هر یک از ساحت‌های تربیتی است. بنابراین، تبیین اهداف و چگونگی اجرای تربیت تمام ساحتی برای خانواده‌ها می‌تواند معلمان و سیستم آموزشی را در این امر یاری دهد. هدف این پژوهش، تبیین ساحت‌های شش‌گانه تربیتی مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و راهکارهای اجرایی خانواده در تحقق اهداف تربیت تمام ساحتی است. این پژوهش به روش مروری انجام شده و یافته‌های آن شامل توصیف و تبیین ساحت‌های تربیتی آموزش و پرورش است که در مبانی نظری سند تحول بنیادین مطرح گردیده است و تأثیر خانواده در اجرا و شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان و در نهایت کمک به تحقق اهداف سند تحول را مورد بررسی قرار داده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که دیدگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جامع‌نگر بوده و خانواده‌ها نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف تربیت تمام ساحتی ایفا می‌کنند.
کلیدواژه ها
خانواده، تعلیم و تربیت تمام ساحتی، کودکان، آموزش
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر