فواید تغییر روش تدریس سنتی به هوشمند با اتکا بر تربیت تمام ساحتی |
کد مقاله : 1617-TS |
نویسندگان |
ریحانه طالبی *1، حسین شکوهی فرد2، فرزانه کامران نژاد1 1دانشجو 2استاد |
چکیده مقاله |
یکی از موضوعاتی که امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است؛ انقلاب فناوری و ورود به عصر هوشمند است . به کارگیری این روشها در تدریس، جهت اثربخش کردن آن با توجه به سند تحول بنیادین که تربیتی تمام ساحتی و همه جانبه را برای دانش آموزان در نظرگرفته است؛ ضرورت دارد. هدف مطالعه حاضر نیز، شناسایی فواید روش تدریس سنتی به هوشمند با اتکا بر تربیت تمام ساحتی میباشد که با روش مرور سریع براساس چهارچوب ۵ مرحلهای Arksey و Omalleyانجام شد. پس از تعیین کلید واژه های مناسب در پایگاههای اطلاعاتی و موتورهای جستجوی گوگل اسکالر، اسکوپوس، پروکوئست در ده سال اخیر جامعه به تعداد ۳۰۰مقاله رسید. براساس مراحل شناسایی، غربالگری، شایستگی و شاملشدن نمونه به بررسی متن کامل ۱۵ مورد از این پژوهشها جهت مطالعۀ کامل و دقیق و رسیدن به کد محدود شد. جهت تعیین اعتبار، هرکدام از فرایندهای جستوجو در پایگاههای مختلف، بررسی اولیه اسناد و بررسی کیفیت مطالعات توسط دو پژوهشگر به انجام شد و اتفاق نظر آنها به صورت ضمنی سنجیدهشد. یافتهها نشان داد که فواید تغییر روش تدریس سنتی به هوشمند با توجه به تربیت تمام ساحتی شامل مواردی همچون افزایش مشارکت دانش آموزان، دسترسی بهتر به منابع و مواد آموزشی و افزایش کارایی در ارائه و ارزیابی نتایج یادگیری می باشد که میتواند تحقق تحولی بنیادین را در سیستم آموزش و پرورشی ایران رقم بزند. در نتیجه معلمان، مدیران وبرنامه ریزان درسی میتوانند با مطالعۀ این پژوهش قدمی موثر در این راستا بردارند. |
کلیدواژه ها |
تربیت تمام ساحتی، روش تدریس، روش تدریس سنتی، روش تدریس هوشمند |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |