ضرورت توجه متولیان تربیت به مراحل رشد جهت تربیت تمام ساحتی(با تاکید بر اواسط کودکی)
کد مقاله : 1631-TS (R1)
نویسندگان
زهرا شعبانی *1، ریحانه عطائی1، مهرانه عابدی1، مریم سادات باقری موسوی2
1دانشگاه فرهنگیان
2استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
تعلیم و تربیت در طول تاریخ از برجسته‌ترین دغدغه‌های بشر بوده است، این مهم درصورتی محقق می‌شود که به تمامی ابعاد تربیت و ویژگی‌های رشد آدمی نیز توجه کافی شود. در این پژوهش با هدف ضرورت توجه متولیان تربیت به مراحل رشد جهت تربیت تمام ساحتی (با تاکید بر اواسط کودکی) با استفاده از روش کتابخانه‌ای انجام گردیده است. برای این منظور با استفاده از فیش‌های منتخب از منابع مکتوب و سایت‌های معتبر به جمع‌آوری داده‌ها اقدام شده است همچنین از نوع هدف در زمره کاربردی قرار می‌گیرد.یافته‌ها بیانگر آن است که انواع رشد در هر یک از ساحت‌های شش‌گانه تاثیرگذار است و کاهش فاصله‌ی وضعیت موجود تا وضعیت مطلوب در مدارس با اهتمام بر پیاده‌سازی ساحت‌ها و عنایت به رشد آدمی قابل وصول است. همچنین پیشنهاد می‌شود با استفاده از نتایج پژوهش‌هایی از این قبیل بتوان به کاهش فاصله وضعیت موجود تا وضعیت مطلوب دست یابیم و حیات‌طیبه سایه‌سار نظام تعلیم و تربیت قرارگیرد.
کلیدواژه ها
تربیت تمام ساحتی، مراحل رشد، اواسط کودکی، متولیان تربیت.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر