تحلیل محتوای کتاب تفکر و پژوهش و کار و فناوری پایه ششم ابتدایی از نظر میزان توجه به ساحت علمی فناوری در مبحث آموزشی سواد رسانه و دیجیتال |
کد مقاله : 1665-TS (R1) |
نویسندگان |
زهرا رحیمی *، هادی عبدیزدان وزارت آموزش و پرورش - اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان - مدیریت آموزش و پرورش شاهین شهر |
چکیده مقاله |
یکی از طرح های اجرایی معاونت آموزش ابتدایی طرح تحولی ارتقا مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتال بوده که با هدف ارتقای توانمندی آموزگاران و دانش آموزان در حوزه های مختلف موضوعی در حال انجام می باشد. با توجه به اجرای این طرح، این پژوهش در قالب تحلیل محتوای کتاب های تفکر و پژوهش و کار و فناوری پایه ششم ابتدایی از نظر میزان توجه به ساحت علمی فناوری در مبحث آموزشی سواد رسانه و دیجیتال انجام گردیده است. جامعهی آماری در این پژوهش کتاب های درسی تفکر و پژوهش و کار و فناوری پایه ششم دوره ی ابتدایی می باشد. نتایج پژوهش نشان داد که بیشترین میزان توجه در کتاب تفکر و پژوهش به متغیر داده های مناسب و کمترین توجه به متغیرهای اتلاف وقت و کم تحرکی بوده است. همچنین در کتاب کار و فناوری بیشترین توجه به ترتیب به متغیرهای آسیب رسانه و کم تحرکی بوده و به سایر متغیرها توجهی نشده است. |
کلیدواژه ها |
تحلیل محتوا ، سواد رسانه ، دیجیتال ، ساحت علمی فناوری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |