تربیت تمام ساحتی و محیط های یادگیری |
کد مقاله : 1666-TS |
نویسندگان |
جواد علی بلندی * اموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
چکیده یادگیری و آموزش مقولهای است که تنها در فضاهای آموزشی مانند مدارس عملی نمیشود. دانشآموزان، با کمک فرایند تعدیل با فضای پیرامونی خویش آموزش میبینند. به عقیده بسیاری از محققان، تعلیم و تربیت موضوعی اجتماعی قلمداد میشود و خیلی از استعدادهای افراد و فضایل اخلاقی تنها در فضای جامعه و رابطههای متقابل اجتماعی شکوفا میگردد. به این ترتیب ارتقا یادگیری و توسعه فضای یادگیری به تعامل میان مدرسه و جامعه بستگی دارد، به این ترتیب میتوان فضای بیرون از مدارس را هم، بخشی جداییناپذیر از فضای آموزشی به حساب آورد، به طوری که باعث توسعه فضای یادگیری دانشآموزان و همچنین تعامل جامعه و مدرسه میگردد. تعامل مدارس و جامعه مساله با اهمیتی میباشد، به نحوی که در گذشته مدارس، محلات و بازارها در تعامل بودهاند، اما متاسفانه در جوامع امروزی این تعامل نادیده گرفته شده است. در تحقیق پیش رو برای محقق شدن تربیت تمام ساحتی به واکاوی مساله تعامل مدارس با جامعه و معرفی انواع محیطهای یادگیری پرداخته شده است. به این ترتیب شرایط مدارس حال حاضر و ارتباط آن با جامعه بررسی شده و در پایان با تبیین ارتباط مدارس، جامعه و خانواده، نحوه گسترش فضاهای یادگیری عنوان گردیده است. واژگان کلیدی: ساحتهای ششگانه، تربیت تمام ساحتی، تعامل، محیط یادگیری |
کلیدواژه ها |
ساحتهای ششگانه، تربیت تمام ساحتی، تعامل، محیط یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |