بررسی ابعاد مختلف در تربیت تمام ساحتی و مراحل رشد . |
کد مقاله : 1686-TS |
نویسندگان |
محمدرضا نظریان *1، محجوبه پری زنگنه2 1رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان 2. |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با هدف، بررسی ابعاد مختلف در تربیت تمام ساحتی و مراحل رشد و به روش مروری صورت پذیرفته است. پس از تصویب سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی، این سند تحولآفرین جهت اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است؛ از منظر تعالیم انسانساز مکتب اسلام، نظم تعلیم و تربیت از منزلت والا و بیبدیل برخوردار است و معلمان و دست اندرکاران این نظام، مسئولیت دارند تا در استمرار راه انبیاء الهی، زمینه تربیت پذیری کودکان و نوجوانان را در بهترین سنین فراگیری برای رهپویی در مسیر عبودیت الهی فراهم آورند. تربیت تمام ساحتی از عواملی است که بر رشد و تربیت دانش آموزان تاثیر به سزایی دارد. ساحتهای تربیتی سند تحول بنیادین که شامل شش محور اصلی هستند برای ارتقای مهارتهای کاربردی در کودکان سنین ابتدایی در نظر گرفته شدهاند.تربیت یکپارچه تربیتی است که در آن به همه ابعاد مورد نیاز توجه شود که همان ساحتهای چندگانهاند؛ ابعادی که برای زندگی مورد نیازند. متاسفانه آموزش و پرورش موجود کشور توانایی پاسخگویی به نیازهای جامعه در راستای اهداف و آرمانهای بلند انقلاب اسلامی را ندارد و در تربیت با مشکلات نظری و عملی فراوانی روبروست. |
کلیدواژه ها |
تعلیم و تربیت، تربیت تمام ساحتی، ساحتهای شش گانه، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |