تسهیلگری یادگیری در تربیت تمام ساحتی |
کد مقاله : 1789-TS (R1) |
نویسندگان |
سودابه بهشتی *1، آرزو ابدال2 1مدیر دبستان، دوره اول و دوم دخترانه آموزش و پرورش ناحیه ۶، اصفهان، ایران 2آموزگار رسمی آموزش و پرورش، اصفهان، ایران |
چکیده مقاله |
تسهیلگران یادگیری معلمانی هستند که به دانشآموزان کمک میکنند آموختههای خود را ابتدا بفهمند و سپس به خاطر بسپارند. برای تسهیل یادگیری در کلاس، معلم باید نقش و رویکردهای جدیدی داشته باشد. به اجرا درآمدن سند تحول بنیادین در جهت تسهیلگری یادگیری در کلاس درس زمانی اتفاق میفتد که معلمان تمام ساحتی با اصول و شرایط موجود در سند آشنایی کامل داشته باشند و در تعامل با دانشآموزان در کلاس درس به آنها عمل کنند. تربیت تمامساحتی رویکردی است که در سالهای جدید مورد توجه متخصصان تعلیموتربیت کشور قرار گرفته است. در این رویکرد تلاش میشود که تربیت همهجانبهای برای دانشآموزان ایجاد شود. در این مقاله بعد از بیان مقدمه به بررسی پیشینههای پژوهشی در ارتباط با عنوان مقاله پرداخته شد. روش انجام این مقاله، کتابخانهای بود. بعد از بیان راهبردهای یاددهی- یادگیری موثر در تربیت ساحتهای ششگانه در سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در جهت تحقق این موارد در راستای تسهیلگری یاگیری بحث و نتیجهگیری انجام شد و پیشنهادات کاربردی نیز ارائه گردید. |
کلیدواژه ها |
تسهیلگری، یادگیری، یاددهی، تربیت، ساحتهای تربیتی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |