بررسی روش های نوین ارزشیابی در تربیت تمام ساحتی به ویژه با تاکید بر ارزشیابی از راه دور
کد مقاله : 1809-TS (R1)
نویسندگان
زهرا قاسمپور *، مهرداد دهقانی فیروزآبادی، جواد یارعلی
ندارد
چکیده مقاله
تربیت تمام ساحتی، رویکردی جامع به آموزش و پرورش است که به دنبال پرورش همه جانبه دانش آموزان در ساحت های مختلف علمی، اخلاقی، اجتماعی، عاطفی، زیباشناختی و جسمانی است. در این رویکرد، ارزشیابی نیز به عنوان عنصری کلیدی، نقشی اساسی در سنجش و ارتقای کیفیت یادگیری و تربیت ایفا می کند. روش های سنتی ارزشیابی، مانند امتحانات کتبی، به طور کامل قادر به سنجش همه ابعاد تربیتی در رویکرد تمام ساحتی نیستند. از این رو، نیاز به روش های نوین ارزشیابی که بتوانند به طور جامع و دقیق، پیشرفت دانش آموزان را در تمام ساحت های تربیتی مورد سنجش قرار دهند، بیش از پیش احساس می شود. این مقاله مروری، با روش کتابخانه ای نگارش شده است. با استفاده از منابع معتبر سعی به جمع آوری اطلاعات کرده و یافته ها در عناوین و زیرعناوینی تشریح خواهند شد. روش های نوین ارزشیابی، تنوع و گستردگی زیادی دارند. با گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، امکان استفاده از روش های نوین ارزشیابی از راه دور نیز فراهم شده است. ارزشیابی از راه دور، مزایای زیادی دارد که این مقاله به آنها می پردازد. روش های نوین ارزشیابی، به ویژه ارزشیابی از راه دور، می تواند نقش مهمی در ارتقای کیفیت تربیت تمام ساحتی ایفا کند. استفاده از این روش ها، به معلمان کمک می کند تا به طور جامع و دقیق، پیشرفت دانش آموزان را در تمام ساحت های تربیتی مورد سنجش قرار دهند و به آنها در مسیر یادگیری و رشد کمک کنند.
کلیدواژه ها
تربیت تمام ساحتی ، دانش آموزان ، ارزشیابی ، معلمان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر