بررسی میزان توجه به ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین در کتاب عربی زبان قرآن (1) پایه دهم رشته ادبیات و علوم انسانی
کد مقاله : 1817-TS
نویسندگان
رضوان باغبانی *، ناهید نصیحت
استادیار گروه آموزش زبان و ادبیات عربی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
چکیده مقاله
هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان توجه به ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کتاب عربی زبان قرآن (1) پایه دهم رشته ادبیات و علوم انسانی است. این پژوهش با استفاده از روش توصیفی از نوع تحلیل محتوا صورت پذیرفته است. جامعه تحلیلی شامل کتاب عربی زبان قرآن (1) پایه دهم رشته ادبیات و علوم انسانی متوسطه دوم در سال تحصیلی 1403-1402 و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (1390) است. روش گردآوری داده‌ها کتابخانه‌ای و ابزار مورد استفاده، فیش‌برداری و تهیه فهرست بود. فیش‌های گردآوری شده مربوط به هر یک از مؤلفه‌ها خلاصه شد و در قالب جداول ارائه گردید. سپس تعداد و فراوانی مربوط به هر ساحت تعیین و تفسیر شد. نتائج تحقیق نشان می‌دهد که از بین ساحت‌های شش‌گانه، ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی بیشترین مؤلفه‌ها و بیشترین مصادیق را در کتاب عربی زبان قرآن (1) پایه دهم رشته ادبیات و علوم انسانی به خود اختصاص داده است.
کلیدواژه ها
سند تحول بنیادین، ساحت‌های شش‌گانه، کتاب عربی زبان قرآن، پایه دهم، رشته ادبیات و علوم انسانی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر