نقش معلم تربیت بدنی مقطع ابتدایی در تربیت ساحت زیستی و بدنی |
کد مقاله : 1825-TS (R1) |
نویسندگان |
سمیرا اخلاقی1، محدثه پیرزاده1، نرگس برزگر2، رویا پردل2، محدثه خسروی *3 1دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد 2دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی نژاد 3استاد مدعو |
چکیده مقاله |
هدف از پژوهش حاصل بررسی نقش معلمان تربیت بدنی در مقطع ابتدایی روی تربیت ساحت زیستی و بدنی دانش آموزان است. آموزش و پرورش ازجمله سازمان های زیربنایی جوامع بشری است که با توجه به نقش محوری آن در فرایند توسعه به ویژه توسعۀ نیروهای انسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تربیت بدنی، فرایندی آموزشی است که در آن از فعالیت جسمانی به عنوان راهی برای کمک به دانش آموزان به منظور کسب مهارت، آمادگی، دانش و نگرش مثبت در راستای رشد مطلوب،کسب سلامت عمومی و به حداکثر رساندن فرصت ها برای اجرای فعالیت های بدنی استفاده می شود. تحقیق حاضر در صدد است تا با بررسی نقش معلمان تربیت بدنی مقطع ابتدایی روی تربیت ساحت زیستی و بدنی دانش آموزان از دیدگاه مسئولین تربیت بدنی ،مدیران مدارس ،معلمین تربیت بدنی وغیر تربیت بدنی زن ومرد ،دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار دختر وپسر بتواند تصویری از واقعیت های موجود را با ارائه راه حل ها و پیشنهادهای مطلوب سهمی در بهینه کردن برنامه های موجود داشته باشد. |
کلیدواژه ها |
تربیت بدنی ، ساحت زیستی و بدنی ، تربیت ، معلمان تربیت بدنی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |