میزان اطلاع و آگاهی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان اصفهان از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ساحت‌های شش‌گانه آن
کد مقاله : 1866-TS (R2)
نویسندگان
جواد یارعلی *1، محمدحسین سلیمی2
1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان
2مدرس مدعو
چکیده مقاله
اچکیده:
اگر نظام آموزشی ایران برای رسیدن به افق ۱۴۰۴ به سندی که در اختیار دارد عمل کند بی هیچ شک و شبهه‌ای پایه‌های اصلی تمدن اسلامی برای تحقق حیات طیبه را بنا نهاده است. سند تغییر و تحول بنیادین پایه، ملاک و راهنمای تصمیم گیری‌های اساسی برای هدایت، راهبری نظارت و ارزشیابی نظام تعلیم و تربیت رسمی به منظور تحقق تحولات و آرمان‌‌‌های مورد ملاحظه و مصوب قرار گرفته و برای آن چاره‌اندیشی شود. این محقق نمی شود مگر با افزایش اطلاع و آگاهی معلمان در مئرد اسناد بالادستی مثل سند تحول.
این پژوهش با هدف بررسی میزان اطلاع و آگاهی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان از محتوا و ساحت های شش‌گانه آن در سال تحصیلی 1402-1403 با روش پژوهشی توصیفی از نوع پیمایشی روی نمونه‌ای 200 نفری از این دانشجویان که با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شده‌بودند، انجام شد. ابزار پژوهش پرسش‌نامه محقق‌ساخته با سوالات باز بود. یافته‌ها نشان می دهد اطلاع و آگاهی دانشجویان از جزییات محتوایی و ساحت‌های شش‌گانه‌ی تربیتی آن چندان زیاد نیست. و لازم است در این خصوص مسابقه یا دوره‌های ضمن خدمت مفیدی برگزار شود.
کلیدواژه ها
کلیدواژه: آگاهی، سند تحول، دانشگاه فرهنگیان.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی