آموزش مبتنی بر توانمندی‌های منش در مدارس به عنوان یک ضرورت در قرن 21: یک مطالعه مروری تحلیلی
کد مقاله : 1876-TS
نویسندگان
سعید یاری *
آموزش و بهسازی منابع انسانی. دانشگاه شهید بهشتی تهران
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی آموزش مبتنی بر توانمندی‌های منش در مدارس به عنوان یک ضرورت در قرن 21 بود. این پژوهش به صورت نظری از نوع مروری تحلیلی انجام گرفت. در این پژوهش مقالات و کتب مرتبط با آموزش مبتنی بر توانمندی‌های منش در نسخه‌های چاپی و الکترونیکی به عنوان واحدهای مطالعه انتخاب شدند. نتایج بررسی بیانگر اهمیت آموزش توانمندی منش در دانش‌آموزان در قرن حاضر بود. پیامدهای اساسی آموزش توانمندی منش در دانش‌آموزان شامل کمک به شکوفایی شخصی - تحصیلی، افزایش رفاه و رشد شخصی، احساس معنا، بهبود تعامل و عملکرد تحصیلی بود. بر همین اساس، پژوهش حاضر توصیه‌هایی را برای توسعه بیشتر مداخلات روان‌شناسی مثبت مبتنی بر توانمندی‌های منش در مدارس را پیشنهاد می‌دهد و تلاش‌های آتی باید در این جهت باشد که عوامل و متغیرهایی را که ممکن است بر مداخلات روان‌شناسی مثبت مبتنی بر توانمندی‌های منش تأثیر بگذارد برای گسترش و ادغام سیستماتیک‌تر در مدارس برای شادی و بهزیستی دانش‌آموزان بررسی کند.
کلیدواژه ها
توانمندی های منش، آموزش، مدرسه، دانش آموز
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر