عنوان: فرصت ها و چالش های تربیت تمام ساحتی در مدارس
کد مقاله : 1896-TS
نویسندگان
زهرا نظرعلیان *1، سمیه کریمی2
1آموزش و پرورش
2استاد داشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
چکیده
این مطالعه به بررسی فرصت ها و موانع مرتبط با تربیت تمام ساحتی در چارچوب آموزشی پرداخته است.هدف این تحقیق، شناسایی و تحلیل ابعاد مختلف این نوع تربیت برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش بود. روش پژوهش توصیفی-تحلیلی بود و جامعه آماری شامل معلمان و مدیران مدارس بود که از میان آن‌ها 100 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند داده های این پژوهش شامل بررسی پرسشنامه خود اظهاری و نظرات معلمان و مصاحبه با معلمان و مدیران و با استناد به منابع معتبر علمی و پژوهشی است.داده ها بااستفاده از روش تجزیه و بررسی موضوعی بران و کلارک (2016). استفاده شد.برای استخراج مضامین تکراری و مقوله های کلی که اطلاعات نشان می دهند تجزیه و بررسی شد.نتایج نشان دادند که تربیت تمام ساحتی به توسعه مهارت‌های چندگانه، تقویت خودآگاهی و پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی کمک می‌کند، اما کمبود منابع و امکانات، نیاز به معلمان ماهر و مقاومت در برابر تغییر از چالش‌های اصلی آن بودند. نتیجه‌گیری کلی این است که با توجه به اهمیت تربیت تمام ساحتی در پرورش نسل‌های آینده، برنامه‌ریزی دقیق و رفع چالش‌های موجود ضروری به نظر می‌رسد.
کلیدواژه ها
کلیدواژه‌ها:. فرصت ها، چالش ها ، تربیت تمام ساحتی ، مدارس
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر